sunnuntai 1. toukokuuta 2016

Jotain valmista, jotain alotettua

Sukkia ja huiveja ei voi koskaan olla liikaa, ei ainakaan jos ne on itsetehtyjä. Edellisessä postauksessa kerroinkin huivista, tikuttelin sen eilen illalla valmiiksi jotta sain huhtikuulle lisää miinuksia langankulutukseeni.

Lankana huivissa on SMC:n baby wool color ja sitä kului 10 pientä 25g:n kerää. Painoa huiville kertyi 242g eli lankaa jäi vain parin metrin pätkä jäljelle päättelyn jälkeen.

Yläreunasta huivi on noin 160cm leveä eli juurikin sopiva kaula- tai hartiahuiviksi. Näin säiden lämmetessä tämä saa odottaa ensi talven kylmiä ilmoja ennen kuin pääsee lämmittämään.

Malliltaanhan tämä on varmaan yksinkertaisin kolmiohuivi ikinä... Tein lisäykset huivin kummassakin reunassa sekä keskellä, ne tosin näkyvät huonosti tuossa kuvassa.

Sitten niitä sukkia... Jämälankoja oon kovasti yrittänyt vähentää ja niitä päätyi myös tähän projektiin. Nuo lilaraidalliset seiskaveikat on jämäkorista ja harmaa on ihan ehjä kerä, kai niitäkin on hyvä välillä käyttää.
Näistä olisi tarkoitus tulla polvisukat, valmistuvat varmasti sopivasti ensi talveksi.

Edelliset polvarit mitkä tein itelleni on mulla nyt yösukkina... Jostain syystä mulla on iltasin nukkumaan mennessä varpaat aivan jäässä. Ja pitkiä sukkia käytän sen takkia että ne pysyis koko yön mun jalassa.. Lyhytvartiset on tupanneet katoamaan kesken unien ;)

Mulla on siis ollut varsin lankojen ja puikkojen täyteinen vappu. Jotain valmista ja jotain uutta alotettuna =D Lämmintä toukokuuta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti