torstai 27. lokakuuta 2016

Leivontapäivä

Päätinpä tossa aamulla kun lopettelin työvuoron että tänään leivotaan. No sittenhän katotaan mitä kaapissa on ja mitä tekis mieli. Siitä syntyy suklaapiirakkaa.
Pohjassa on suklaata ja päällä on suklaata, valkosuklaahippuja, strösseliä ja tomusokeria.

Pellillinen tätä tuli, siitä jäi itselle muutama pala, mutta vein mä tuonne alakertaan pojillekin syötäväksi ja sadepäivän piristeeksi.

Leipomisen lisäksi tänään on tarkoitus tikuttaa tilaussukkia eteenpäin. Tilauksessa on kaks paria harmaita ruttusukkia... Väri ei nyt ehkä tähän vuodenaikaan nähden ole se kaikkein innostavin, mutta kohtalaisella vauhdilla on eka sukka edennyt. Esittelen ne kuvan kera kunhan saan ne valmiiksi. Jos vaan ehdin niin niiden olisi tarkoitus olla kahden viikon päästä valmiiksi.
Yhet perussukat sain alkuviikosta valmiiksi, nää on arviolta kokoa 42. Lankavarasto supistui huimat 146g, tuntuu pieneltä kun sinne on kotiutunut tässä kuussa yhteensä 3250g lankaa...

Solmussa -blogissa oli värityskirja-arvonta, palkintona Burleski-värityskirja. Ja yllätys yllätys, mä olin se onnekas joka sen sai! Yllätyin tästä, niin harvoin tulee mitään tuommosia arvontavoittoja. Ja kuten arvontaan osallistuessa kirjoitinkin niin mä annan tän kirjan mun siskolle, se kun tykkää burleski-jutuista.


 Tälläinen sadepäivä täällä ja tää päivä on vasta puolessa.. Tänään ehtii vaikka sun mitä vielä.
Nyt kuitenkin pala piirakkaa!

2 kommenttia: