sunnuntai 2. joulukuuta 2018

Itse tehtyä

 Siskolle sukkia ja jotta oma lankavarasto pienenisi edes joskus niin vaihteeksi pitkät sukat. Lankana seiskaveikan raitaa ja harmaata, joita kului himpun alle 200g.

Malli ihan perussukkaa, resorissa 1 oikein takareunasta 1 nurin ja sitten saikin sileetä posottaa menemään. Taidanpä tässä tehdä vielä ainakin toiset hänelle.

Eilen just kävi tyhjentämässä sukkalaatikkonsa. Oli pakko tehä siskon sukille oma laatikko kun niitä nyt tässä tuntuu puikoilta tippuvan tasaseen tahtiin niin on sitten joku paikka minne niitä laitan.
 Kuvio näkyy kuvassa huonosti, mutta malli on Niina Laitisen Seaside socks.
Lankana Schoeller&stahl:n sockina color, värinä harmaa-vihreä ja sitä kului 60g.


Mut oonhan mä jotain muutakin tehny ku vaan neulonu. Tein elämäni ensimmäisen piparitaikina alusta alkaen itse. Pipareitahan mä oon kyllä leiponu, mutta joko äipän tekemästä taikinasta tai sitten kaupan valmis taikinasta.

Tällä valion reseptillä tein ja hyviä tuli. Vein työkavereillekin ja pojat niitä innoissaan mussuttivat. Tein tuolla ohjeella mistä pitäis tulla 150kpl, mulla tuli 221 kpl ja taikinaa on vielä pieni köntti jäljelläkin.

Ja koska mieli teki niin täytekakku tuli kans pyöräytettyä. Sisko sitä eilen kans maisteli käydessään.

Kuvasta puuttuu vielä juusto, jota sitäkin tein ekaa kertaa... Mummu teki mun ollessa pieni paistettua munajuustoa joka oli ihan mun lemppariherkkua. No äiti sitä ei mun pyynnöistä huolimatta tehny niin nyt päätin tehdä sitten itse. Ja ai että se on hyvää, vaikken edes muista onko se samanmakuista kun mummun tekemä.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, rauhallista joulukuun jatkoa kaikille!

2 kommenttia:

  1. Hienot kuvat ja ihania herkkuja♥ Itsetehdyt piparit on niin hyviä:) Leppoisaa ensimmäistä adventtia ja ihanaa alkanutta joulukuuta♥

    VastaaPoista