keskiviikko 26. joulukuuta 2018

Joulu - oli ja meni taas

 Kun ei yli vuoteen oo ajanu iltavuoroja ja sit niitä saa ajaa koko viikon (tai no kolme päivää kun oli vapaa ja saikku siellä välissä..) niin olihan se ihan virkistävää. Vaikka kyllä perjantai-iltana ku olin käyny aseman grillillä syömässä niin oli haettava piristystä..

Mikäs ois sen piristävämpää kuin suklaa ja uus neulelehti?? Täytyy kyllä todeta että tää lehti ei ollu mun makuun. Oisko siinä ehkä ohje tai kaks ollu sellasii mitkä puhutteli, mut kenties myöhemmin löytyy lisääkin... Tai sitten laitan tän kiertoon.

Mut suklaa oli hyvää ja kyllähän sieltä geishan makuakin löytyi... ;)







Oon mä joskus aiemminkin kertonu et mä en oo jouluihminen, en oikeestaan yhtään. Toisaalta tää on aika ahdistavaakin aikaa kun hössötetään sitä ja tätä.

Itelleni ostin lahjaks sukset. En oo sellasia yli vuosikymmeneen omistanu... Eilen niitä kävin testamassa, tekniikka ainakin hukassa eikä latujakaan ollut vielä :/ Mut kivalta se tuntui, ihan niinkuin joskus ennen.

Innolla odotan et tekevät latuja niin pääsee lykkimään ja tuulettamaan ajatuksiaan.
 Mut sainhan mä vähän muutakin... Neulekirjat äidiltä, kaks alinta kerää tuli lankajoulukalenterista (se kalenterin sisältökin löytyy tästä postauksesta, malta hetki), pinkit vyyhdit ystävältä (joka vietti joulua mun luona, siitä kohta lisää) ja ylimmät erään fb-ryhmän lahjavaihdosta.

Mun hyvä ystävä tuli siis aattona mun luo... Ruokaa löyty pöydästä, tasan niitä mitä syötiin, ei yhtään ylimääräistä.... Toki se määrä ois riittäny isommallekin porukalle, vaikkei siinä kovinkaan paljoa ollutkaan.

Neulottiin, katsottiin leffoja ja oltiin vaan. Parannettiin totta kai maailmaa ;)






Kalenterin lankasisältö, olkaa hyvät. Vielä tässä pohdin että mitähän näistä nyt sit oikein syntyis. Joku on alkanu kuulemma tehdä sukkia itselleen ja jossain näin kun joku oli noista pikkukeristä ainakin tehnyt vauvan sukkia... Ideoita ois, mutta miten sitä osaa päättää?? Näiden lisäks sieltä löytyy namusia ja teetä, mut niistä en ehtinyt/muistanut ottaa kuvaa.



Aattona alotin ja joulupäivänä lopetin, nää sukat meinaan. Koko on about 43 ja lankana 7 veljestä raita, lankaa kului vähän vajaa kerä.



Jokusen vuoden laatikossa marinoitu Novitan Huurre päätyi vihdoin huiviksi. Koko kerä siihen meni, muutama metri jäi jäljelle.


Vuoden vaihde se tulee jo kovaa vauhtia, joten toivotan kaikille parempaa ensi vuotta!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti